هشتگ استراتژی حرفه ای با گرامهو (Gramho) و (Metahashtags)
در این مقاله قصد دارم روش های افزایش بازدید و فالوور اینستاگرام با کمک هشتگ استراتژی را توضیح بدم. در این مقاله به معرفی امکانات Gramho و metahashtags می پردازیم و روش های استفاده از آنها برای رسیدن به بهترین استراتژی را یادخواهید گرفت.
باتوجه به تغییر سیاست سرویس دهی Metahashtags، دیگر قادر به استفاده رایگان از این سرویس محبوب نخواهیم بود! اما جای نگرانی نیست یک سرویس رایگان دیگر که بسیار از metahashtags قوی تر هستش در پست دیگری بهتون معرفی کردم. کلیک کنید: آموزش سرویس tagsfinder
هر پیجی با هر موضوعی، اگر بخواهد رشد خوبی داشته باشد ناچار است از هشتگ های مناسب در زمان مناسب و در پستی در رابطه با همان هشتگ ها استفاده کند. اینطور نیست که هر هشتگی در هر پستی که نامربوط هم باشد استفاده بشه و توقع داشته باشیم اون پیج بازدید و فالوور هاش بالابره!
برای چیدن استراتژی هشتگ چندین قدم مهم باید طی بشه:
- شناخت همکاران و رقبای پیج
- بررسی روش فعالیت و استراتژی رقبا / همکاران
- مشخص نمودن هشتگ های کاربری مشترک بین شما و همکاران / رقبا
- انتخاب لیست هشتگ های اصلی در سه بخش برای پیج شما
در این یادداشت:
شناخت همکاران و رقبای پیج شما
فرض کنید شما یک پیج فروش کیف و کفش دارید. در قسمت جستجوی اینستاگرام کلمه کفش و کیف و … را جستجو کنید و پیج هایی که در این رابطه فعالیت دارند را یادداشت کنید. هرچی تعداد پیج هایی که در این مرحله یادداشت می کنید بیشتر باشد، استراتژی شما قوی تر خواهد بود.
خب در این مرحله شما یک لیست از رقبا/همکاران خود بصورت نمونه دارید. حالا باید روش فعالیت این پیج هارو آنالیز کنید.
بررسی روش فعالیت و استراتژی رقبا / همکاران
وارد گرامهو (Gramho) بشید و دونه دونه همکاران/ رقیب های خودتون رو آنالیز کنید! این سرویس حرفه ای قبلا در سیابلاگ توضیح داده شده و اگر برای استفاده از آن نیاز به راهنمایی دارید حتما پست مربوط به گرامهو را بخوانید! ورود به پست
این سرویس به شما نشان میدهد که رقیب یا همکارتان دقیقا هر روز چه تعداد پست یا استوری میگذارد! چند درصد از پیج ویدئو و چند درصد تصویر است! و از همه مهم تر بین فالوور های خودش چه میزان محبوبیت و توجه دریافت میکند! (پیج هایی که فالوور فیک دارند یا به هر دلیل فالوور هدفمند ندارن مشخص میشن!)
از بین این اطلاعات یک پلن دقیق برای خودتون بریزید مثلا روزانه 2 پست و 4 استوری یا …
مشخص نمودن هشتگ های کاربردی مشترک بین شما و همکاران / رقبا
حالا وقتش رسیده تا بصورت دقیق تر هشتگ ها و لایک/کامنت های پیج های توی لیستتون رو بررسی کنید! وارد متاهشتگز (Metahashtags) بشید و مانند گرامهو دونه دونه پیج های لیستتون رو آنالیز کنید.
این سرویس هم قبلا توسط سیابلاگ معرفی شده : ورود به پست
این سرویس بصورت دقیق تمام هشتگ هایی که هر پیج استفاده کرده با ارائه آمار کامل مربوط به اون هشتگ بهتون نمایش میده. مثلا هشتگ قهوه با میانگین لایک هر پست مثلا 10کا و میانگین کامنت … حتی تعداد پست در هر ساعت و…
حالا کلید اصلی انتخاب هشتگ اینجاست:
شما باید هشتگ هایی انتخاب کنید که تعداد پست در ساعت آنها مقدار بالایی نباشد تا زود پست هاتون در فیده هشتگ ها قدیمی نشه! هشتگ هایی انتخاب کنید که میانگین لایک بالایی دارن و در نهایت هشتگ هایی که تعداد پست بالایی دارن! به این 3 فاکتور حتما باید حواستون باشه خیلی مهمه!
انتخاب لیست هشتگ های اصلی در سه بخش برای پیج شما
حالا که لیست هشتگ ها و تعداد پست و استوری هاتون مشخص شده، باید هشتگ هاتونو هدفمند کنین. به این صورت که اونارو به 3 دسته تقسیم کنید و هر بار که پست میذارین از هر دسته 7 عدد و در مجموع 21 هشتگ در هر پستتون استفاده کنید.
دسته اول شامل هشتگ های محصولی و فروشگاهی میشه.
دسته دوم شامل هشتگ های روزمره و عادیه.
دسته سوم شامل هشتگ های خاص و برند هستش.
حالا که این اطلاعات را یادداشت کردید تقریبا همه چیز برای استراتژی پیج شما آمادس فقط هشتگ های اختصاصی پیج خودتون مونده! از 30 عدد هشتگ که هر پست اینستاگرام اجازه استفاده بهتون میده 21 عدد بصورت کاملا حرفه ای انتخاب شدن، و 9 عدد باقی مانده!
این 9 عدد همان نام برند، هشتگ های چالشی و خلاصه هشتگ هایی که کاملا منحصر به برند و پیج شماس که با توجه به نام پیج و انتخاب خودتون میتونین تا حداکثر 9 عدد به لیستتون اضافه کنید.
تبریک میگم شما یک هشتگ استراتژیست حرفه ای شدید! لطفا اگر در جهت تکمیل این مقاله اطلاعاتی دارید حتما در قسمت نظرات برای من بنویسید. ممنون که در این مقاله با من همراه بودید.
سلام وقت بخیر ،با تشکر بابت مطالب ارزشمند شما
من تجربه مدیریت چندین پیج اینستاگرامی با زمینه فعالیت متفاوت رو دارم ،با اینکه تمام موارد و نکات هشتک گذاری رو رعایت میکنم .اما مسئله برخورد کردم که همه چیز به پست جذاب بستگی داره یعنی اینکه اگر پست برای مخاطب جذاب باشه از هشتک هم ورودی داری و در کل نتیجه خوبی از هشتک میگیری اما اگر پست جذاب نباشه هرچقدر هم هشتگذاریت درست باشه هیچ ثمره ای نداره . حالا نمیدونم چقدر این تجربه من میتونه درست باشه
سلام وقت شما هم بخیر ممنون بابت ارائه تجربیاتتون. بله یکی از مهمترین اصول خروجی گرفتن از الگوریتم اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و درگیرکننده هستش. ابتدا باید این محتوا تولید بشه و برای انتشارش حتما از هشتگ استراتژی و… استفاده بشه.